Een succesvol project begint met een goed gesprek. Als de klik er aan beide kanten is zetten we de volgende stap. Met als eerste doel een kort gespreksverslag, vergezeld van een kostenraming. Als je je herkent in de vraagstelling, je kunt vinden in de route en de praktische afspraken die nodig zijn om het gewenste eindresultaat te bereiken, en in de te verwachten kosten, dan hebben we een deal en kunnen we op pad.
Een website maken is als op reis gaan, zowel voor jou - de opdrachtgever - als voor mij en mijn team, de uitvoerders. In het beste geval is de oplevering van een nieuwe of vernieuwde site als het moment dat je aankomt op de plaats van bestemming, een plek die er toch een beetje anders uit blijkt te zien dan je voor aanvang gevisualiseerd had. Als wij ons werk goed gedaan hebben is die plek niet alleen anders, maar vooral ook fijner dan je vooraf dacht.
Een grote reis begint met een plan. Waar willen we heen, wat verwachten we onderweg, waar moeten we vooral aan denken? Bij grote projecten zet ik graag prototyping in om de structuur van je nieuwe website zo goed mogelijk in kaart te brengen. In deze klikbare schets krijgen we een idee van wat de website moet doen: hoe navigeert de bezoeker straks door de website, waar komt wat te staan, welke delen liggen vast en welke moeten nog nader uitgewerkt worden. De inzichten die we tijdens dat proces opdoen blijken soms tot andere keuzes te leiden. Ik zorg ervoor dat dat geen stress veroorzaakt maar dat de verschillende opties helder voorliggen zodat het nemen van beslissingen gemakkelijker wordt. Deze meebewegende manier van werken is in mijn ervaring veel efficiƫnter, plezieriger en uiteindelijk ook goedkoper dan wanneer alle afspraken al in de offerte in beton gegoten zijn.
Tegenwoordig bekijkt al meer dan de helft van alle bezoekers een website via een tablet of smart phone. Om de beleving ook op die apparaten optimaal te krijgen bouwen we alleen nog maar responsive websites: ze 'lezen' op wat voor apparaat de bezoeker kijkt, en passen de vormgeving daarop aan.
Het beheerstysteem (CMS) dat wij bij iedere site meeleveren is een Open Source pakket.
Bij Open Source software is de broncode (anders dan de pakketten die je moet kopen) open en aanpasbaar. Open Source betekent geen licentiekosten/veilig/robuust en flexibel. Meer weten? We hebben er >>een artikel aan gewijd.
Om de positie bij Google te bepalen worden algoritmes gebruikt die naar heel veel verschillende dingen kijken, zoals de relevantie van de content. Maar ook de opbouw van de site speelt een rol. Is hij mobielvriendelijk, zijn de url's zoekmachinevriendelijk, is de code helder en rank, etc. Al gaan wij uiteindelijk niet over de inhoud van de site: we kunnen wel garanderen dat de opbouw een hoge positie bij Google niet in de weg zal zitten.
Geen van onze klanten heeft dezelfde wensen, zoveel weten we na 15 jaar bouwen. Dus wordt het altijd maatwerk. Dat betekent: iedere website ziet er anders uit; we installeren alle tools die je nodig hebt om goed uit de voeten te kunnen. En we programmeren indien nodig de speciale functionaliteit mocht je die nodig hebben.
Je zult inhoudelijk zelf alles kunnen aanpassen wat je maar wilt. Het menu aanpassen of uitbreiden, tekst en beeld plaatsen, formulieren of speciale functionaliteit beheren: we streven ernaar onszelf overbodig te maken.
Niet alleen is er geen beperking aan de hoeveelheid pagina's die je aanmaakt; we werken ook modulair, dus nieuwe functionaliteit kan later altijd toegevoegd worden.
Natuurlijk, aan elke website zijn ook na oplevering kosten verbonden. Denk aan een update van het beheersysteem, hosting of het aanpassen van functionaliteit. Maar het CMS dat we in de meeste gevallen meeleveren is bijzonder onderhoudsvriendelijk, dus de costs of ownership zijn erg laag.
Zin in de reis naar een nieuwe website? Lees de checklist om het gesprek met je websitebouwer goed voor te bereiden.